Obserwatorzy

sobota, 28 lutego 2015

Mysterious Prague

Każdy kto regularnie zagląda no mojego facebooka oran instagrama wie, że kilka ostatnich dni spędziłam w pięknej, słonecznej...... Macie deja vu ? Ja też! ;D Jednak tylko taki wstęp idealnie pasuje do kolejnej notki z podróży, tym razem nie z Rzymu (choć stamtąd obiecuję część drugą fotorelacji, część pierwsza TUTAJ) ale z Pragi ;) Byłam tam przede wszystkim służbowo, co przybliżę Wam w kolejnym poście, ale też rekreacyjnie. Dziś skupmy się więc na tym historycznym mieście, jednym z najbardziej atrakcyjnych w całej Europie, którego stare miasto zostało umieszczone na liście światowego dziedzictwa UNESCO.
Rzym jest dla mnie uosobieniem słońca, optymizmu, radości, beztroski, być może za sprawą Włochów, którzy są weseli, pomocni i pozytywnie nastawieni do życia. Ale nie tylko.. Samo wspomnienie o Rzymie przywołuje zapach ciepłego, letniego powietrza, świeżych owoców, aromatycznych włoskich ziół, parmezanu i smak czerwonego wina. Sprawia, że słyszę dźwięki muzyki ulicznych grajków w wąskich uliczkach Starego Miasta, gdzie budynki są stylowe, śródziemnomorskie i choć odbijają się na nich ślady nowoczesności, w powietrzu wciąż unosi się duch historycznych walk gladiatorów...
Praga natomiast jest mistyczna, tajemnicza i nieodgadniona. Z jednej strony kojarzy mi się z historycznym dziedzictwem Karola IV Luksemburskiego, z drugiej z groteskową twórczością Franza Kafki. Zamykając oczy widzę Ratusz i jego południową ścianę, ozdobioną astronomicznym zegarem w otoczeniu wyrzeźbionych goblinów i szkieletów. Wyobraźcie sobie ten widok późnym wieczorem, kiedy po raz pierwszy widziałam to miejsce... Może stąd moje wrazenie misteryjności, a może po prostu to duch gotyku wywołuje takie odczucia. Przekonajcie się sami ;)

Rynek staromiejski i Kościół Najświętrzej Marii Panny przed Tynem nocą
Ratusz
video
Włoska uczta w Pradze ;) 
Hotelowe "Charlotte" (ulubiona śniadaniowa restauracja w Warszawie)
Pomnik Jana Husa
Rynek staromiejski
 Kościół Najświętrzej Marii Panny przed Tynem w dzień ;)
video
"Havelske trziste" ogromny bazar z pamiątkami założony w 1232 roku!
Filharmonia
Widok na Most Karola
 Widok znad Wetławy na Zamek na Hradczanach
Pomnik Franza Kafki
Obiadek na tarasie Terasa u Prince, z pięknym widokiem na całe Stare Miasto ;)
No i na koniec ootd ;)
jacket: Atmosphere
jeans: Bershka
boots: Venezia

26 komentarzy:

  1. przepiękne zdjęcia! :)
    jesteś śliczna :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Hello from Spain: fabulous pictures of your trip. Very appetizing meal. Keep in touch

    OdpowiedzUsuń
  3. tylko pozazdrościć widoków :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne zdjęcia, a jakie pyszności! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne zdjęcia, a jakie pyszności! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniała wyprawa, sama chętnie się tam kiedyś wybiorę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne fotki. Stragan z wiedźmami podoba mi się najbardziej . Kupiłaś jakąś Babę Jagę?

    OdpowiedzUsuń
  8. popieram zdjecia super kurteczka m is ei podoba

    mineralnyswiatkasi.blospot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne zdjęcia, dzięki nim możemy się wczuć w klimat ;) Ale i tak pewnie najpiękniejsze, co zostanie, to Twoje wspomnienia z wyjazdu :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Woow, beautiful pictures :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Z miłą chęcią. :) Zacznij i daj znać. :*
    http://mina-doimika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Jacie, a my mieliśmy jechać w zeszłym roku na majówkę do Pragi, a tam wtedy jakieś powodzenie były i nasz wyjazd szlag trafił grrrrrrrrrrrrrrrr :(
    staram się nie oglądać zdjęć, chociaż ciągnie mnie, bo wolę te piękne miejsca zobaczyć na żywo :P hehe
    A te babany z czym są? smacznie wyglądają :P hehe
    Świetna kurtka kochana :*
    Dzięki za komenatrz, masz świętą rację... ;)
    buziaki :*
    Daria

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedźcie koniecznie! Ja na pewno tam wrócę, bo teraz miałam właściwie tyl;ko pół dnia na zwiedzanie, a jest jeszcze wiele pięknych miejsc do zobaczenia...
      A te bananki to po prostu musli z bakaliami, jogurtem naturalnym i właśnie owockami na dobry początek dnia ;)

      Usuń
  13. piękność! super zdjęcia i piękne widoki! <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne widoki i świetny outfit ;)
    pytałaś o obs, z miłą chęcia zaobserwuję i czekam na rewanzyk :))
    http://xblueberrysfashionx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Pozazdrościć widoków... :)

    Pozdrawiam cieplutko:*

    OdpowiedzUsuń
  16. Praga jest piekna! Bylam tam w pazdzierniku, zrobila na mnie duze wrazenie. Zreszta moje relacje znajduja sie rowniez na blogu :)

    Pozdrawiam
    dookola-swiata-w-jeden-dzien.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękna Praga!!! Mam nadzieje ze niedługo i mi uda sie zobaczyc cos ciekawego :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Praga jest przepiękna, uwielbiam! Ale ja czekam na Rzym, bo akurat mam zamiar się wybrać w tym roku :)

    http://dziennik-miedzymiastowy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak tam pięknie. ♥
    Planuję się tam wybrać w tym roku. :)
    Pytałaś o wspólną obserwację, obserwuję, pozdrawiam. :*
    positivelikeedith.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. muszę przyznać, że mój mały Tarnów jest równie piękny ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Praga wciąż mnie nawołuje - choćby poprzez
    wpisy na blogach...
    dodałabym jakąś mocną wyraźną bijou - choćby
    dłuższy wisior na czarnym łańcuszku lub wstążce :)

    OdpowiedzUsuń