Obserwatorzy

niedziela, 11 grudnia 2016

Frohe Weihnachten Berlin!

Przedświąteczna gorączka nabiera coraz większego rozpędu! Centra handlowe, witryny sklepów, kawiarni i domowe podwórka mienią się blaskiem świątecznych światełek i ozdób. Na miejskich rynkach i większych ulicach stają świąteczne jarmarki. Tak też jest w Berlinie, gdzie każda dzielnica ma swój placyk, mini-ryneczek na którym stają ozdobne stragany z tradycyjnymi niemieckimi przysmakami, takimi jak currywurst, glühwein, czy eierlikör, a także wieloma innymi atrakcjami. W powietrzu przeplatają się zapachy grilla,wanilii, aromatycznego grzanego wina, czekolady, waty cukrowej i gofrów. Do wyboru do koloru! 
Naszą wycieczkę rozpoczęłyśmy od Brandenburger Tor:
Następnie przeszłyśmy do Parlamentu
 Później przez kompleks muzeów Sinsel, doszłyśmy do Katedry
 i Muzeum im. Bodego, obok którego ciągnęła się aleja cała w błękitnych gwiazdkach
i wreszcie Alexanderplatz i ogromny jarmark otaczający lodowisko wokół Fontanny Neptuna
Trochę zmarznięte i zmęczone wielogodzinnym zwiedzaniem weszłyśmy do małej chatki, gdzie rozgrzałyśmy się tradycyjnym trunkiem. Był to likier typu ajerkoniak z białym winem, podawany na ciepło z bitą śmietaną. Bardzo słodkie, bardzo mocne i baaardzo rozgrzewające! ;)

Muszę przyznać, że pod względem świątecznych jarmarków Berlin (może na równi z Londynem, bo jednak do tego miasta mam ogrooomny sentyment) bije na głowę wszystkie inne miasta, które do tej pory widziałam w tym okresie!



33 komentarze:

  1. Też byłam i już mam post przygotowany na ten temat, ale tydzień temu było tyle ludzi, że nawet nie było możliwości zdjęcia zrobić. Chodziło się jak w mrowisku:) Pozdrawiam. Fajne zdjęcia!
    http://aguniamojswiat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Berlin jest cudowny też oczywiście byłam w Berlinie :) , na tragi między krajowe . Ale tak na święta to z wielką chęcią bym pojechała.
    Widoki pewnie cudne
    http://mylifeiswonderful9.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow piękny widoki- na żywo pewnie jeszcze piękneijsze :D
    może i mi kiedyś bedzie dane zobaczyć :)

    Kochana, Ty na wycieczce nawet modnie i stylowo- pięknie wyglądasz ! :)
    A tym ajerkoniakiem z białym winem, podawany na ciepło z bitą śmietaną narobilaś mi niezlego smaka :D hihihihi

    buziaki :*
    Daria

    OdpowiedzUsuń
  4. piękne zdjęcia :) I ten diabelski młyn oświetlony wow :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Chciałabym się tam kiedyś wybrać :D

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. What a great collection of pictures!

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne te zdjęcie z lampionami! ;) Świąteczna atmosfera. <3
    http://justlittlewhiner.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Po raz kolejny Ci zazdroszczę widoków. Piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne zdjęcia :)Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Olá Carolina,

    Estou encantada com os lugares lindos que você visitou!!
    Muito lindo.

    Estou te seguindo. :)

    Um beijo,

    www.purestyle.com.br

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne zdjęcia :) Zazdroszczę wyjazdu ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. piękne zdjęcia :) jestem ciekawa jak smakuje ten ajerkoniak z białym winem :D
    wybieram się w tamte strony, ale dopiero po Nowym Roku :) przedświąteczna gorączka mnie nieco przeraża :)
    pozdrawiam
    http://zyciejakpomarancze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale tam pięknie, od razu czuć atmosferę Świąt:))

    OdpowiedzUsuń
  14. Wow, jakie ładne dekoracje! Śliczne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne zdjęcia i krajobraz :) Śmiem twierdzić że musiało być ekstra!
    www.wkrotkichzdaniach.pl - nowy wpis ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ładne zdjęcia! Taki wyjazd to świetna sprawa :)
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. yes this is a very cool place !!

    lets follow for follow dear !

    GoldFoil,Nail art Tutorial - New Post

    Check out my Insta / Google+ and stay tuned ♥Instagram
    Google✚

    Stay Gold

    OdpowiedzUsuń
  18. Znam te miejsca :) byłam tam dobrych kilka lat temu :) mi się tam bardzo podobało

    OdpowiedzUsuń
  19. Interesting post and great review. I'm your new followers
    Would you like to follow me back?
    http://anielasv.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Ale tam pięknie, chciałabym kiedyś tam pojechać i zwiedzić :) zdjęcia wyszły cudnie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Zazdroszczę, ja już tyle razy się wybierałam do Berlina i nie mogę tam dojechać. ;)) Piękne zdjęcia!

    Obserwuję!
    xxveronica.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. ja się tak wybierałam na te jarmarki, że nawet na swojski, wrocławski jeszcze nie dotarlam... Berlin poczeka do przyszłego roku:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Pięknie tam :) Taki likier to ja bym chętnie wypiła :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Jak tam pięknie i świątecznie! :)

    >> VANILLIA96.BLOGSPOT.COM <<
    Wspólna obserwacja? Daj znać u mnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Jejku jak ja ci bardzo dziekuje ze dodalas taki post <3 Odwiedzenie Berlina szczegolnie w okresie swiatecznym to moje wielkie marzenie ktore mam nadzieje ze niedlugo spelnie! <3
    Jejku naprawde tam przepieknie! <3

    Versjada
    Youtube

    OdpowiedzUsuń
  26. So beautiful !
    Kiss, Lucie
    https://www.luxetoutou.com

    OdpowiedzUsuń