Obserwatorzy

poniedziałek, 5 grudnia 2016

Spacer po Ziemii Świętej

Wycieczka do tego starożytnego miasta, położonego w sercu Izraela, zrobiła na mnie ogromne wrażenie. Stara Jerozolima otoczona jest murem ochronnym, a jej wejścia strzeże 8 majestatycznych bram. My do środka dostaliśmy się przez bramę Damasceńską. Jej pierwowzór stał w tym samym miejscu już w 44 roku. Brama, z powodu wojen, była wielokrotnie niszczona i odbudowywana, a jej ostateczna, obecna wersja stanęła za rządów Sulejmana Wspaniałego (1520–1566).


Po przekroczeniu bramy wejściowej, ku mojemu wielkiemu zaskoczeniu, naszym oczom ukazały się, nie stare budynki, nadszarpnięte zębem czasu, ale stragany uginające się pod pamiątkami i bibelotami. Najprawdziwszy bazar! Tego się nie spodziewałam.. Myślałam że będzie to miejsce całkowitego spokoju i wyciszenia, a tu pomiędzy Stacjami Drogi Krzyżowej, słychać pokrzykiwania handlarzy i targujących się turystów. Sama przywiozłam kilka niepowtarzalnych pamiątek ;)



Stacje drogi krzyżowej:

Spacerując pomiędzy stacjami Drogi Krzyżowej, dotarliśmy do grobu Jezusa. Na kamieniu, na którym złożone zostało Jego ciało, ludzie kładli przedmioty, które chcieli poświęcić i składali nad nim swoje modlitwy.


A na końcu wycieczki, dotarliśmy pod słynną Ścianę Płaczu, gdzie każdy umieścił karteczkę ze swoimi życzeniami. Miejsce to jest podzielone na dwie strefy, po lewej dla mężczyzn, a po prawej dla kobiet. Chyba tutaj, wciskając swoj mały liścik pomiędzy miliony innych, doznalam najwiekszego katharzis.. Jest to miejsce magiczne, duchowe, które wręcz zmusza do refleksji nad własnym życiem. Myśląc o nim widzę ludzi pochłoniętych modlitwą. Niezależnie od religii, każdy mógł mówić do swojego Boga. I co najważniejsze, do Ściany nie wolno odwrócić się plecami. Wychodząc, należy isć tyłem, tak aby do końca twarzą zwróconym być ku niej. Uwierzcie, panuje tam naprawdę niepowtarzalny, mistyczny klimat... 


To już wszystkie zdjęcia które wybrałam do opisania tej wycieczki, dziękuję, że odbyliście ją ze mną ponownie ;)

28 komentarzy:

  1. pięknie tam jest :) bardzo ciekawe zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj, zazdroszczę, szczerze, aż zielenieję... Cudowne zdjęcia i na pewno niesamowite przeżycie :)

    http://karmelowablondynka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne widoki, tylko pozazdrościć :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zazdroszę Ci tej podróży, zdjęcia są cudowne <3

    http://stegofashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Nice post dear. Loves.

    www.nilgunozenaydin.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Interesting post my dear, thank you for sharing :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fantastyczne zdjęcia i super widoki.

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny wpis. Podróże są bardzo ekscytujące, posty o nich również. Fajnie, że pokazałaś zdjęcia!

    http://shizuko-ai.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawe zdjęcia, spodobała mi się na nich Twoja sukienka ;)
    Bardzo ciekawy wpis i dobre zdjęcia, oglądałam je i czytałam z dużym zainteresowaniem. Taka wycieczka to na pewno niesamowite przeżycie!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Beautiful photos, it so much fun to travel!!! ;) xo

    http://www.stylesensemoments.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetna fotorelacja! Tylko pozazdrościć wyjazdu ;)

    MÓJ BLOG
    MÓJ KANAŁ NA YT

    OdpowiedzUsuń
  12. świetna wycieczka i do tego tak ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Cute pics!
    Have a nice Friday!
    www.recklessdiary.ru

    OdpowiedzUsuń
  14. Trochę zaskoczyły mnie Twoje zdjęcia bo inaczej wyobrażałam sobie to miejsce. Dziękuję za pokazanie tak egzotycznego zakątka , miłego weekendu :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne zdjęcia i piękny post. To jest właśnie moje marzenie żeby się tam wybrać -kto wiem może kiedyś je zrealizuję :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wow! Wspaniałe zdjęcia. Bardzo klimatyczne.

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetne zdjęcia *.*

    Zapraszam: http://velina-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne miejsce! Ludzie ze wszystkiego potrafią zrobić kramiki, nawet w nieodpowiednich miejscach ;cc
    https://lone-gunmens.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. dziękuje za odwiedziny i komentarz :) zdjęcia są prześliczne..Czuć takie inny klimat tego miejsca...robi wrażenie

    OdpowiedzUsuń
  20. Looks like an amazing and interesting place to visit.

    OdpowiedzUsuń
  21. Ta mina tego faceta przy tej piramidce :D

    OdpowiedzUsuń
  22. rewelacyjna wycieczka :) i piękne zdjęcia :) szczerze mówiąc nie wiedziałam o tym, że nie wolno odwrócić się plecami do ściany płaczu :)
    pozdrawiam
    http://zyciejakpomarancze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetne zdjęcia :) Też planuję odwiedzić Izrael i Jerozolimę :) Może już w przyszłym roku się uda, Obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Byłam tam - przepięknie jest!! <3 Piękne zdjęcia!

    Zapraszam do mnie na nowego posta: http://roxyolsen.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. hi pretty <3 i follow you too.


    GoldFoil,Nail art Tutorial - New Post

    Check out my Insta / Google+ and stay tuned ♥Instagram
    Google✚

    Stay Gold

    OdpowiedzUsuń